Skip to main content

Jesteśmy w trakcie przebudowy strony prosimy o kontakt telefoniczny +48 507 000 483

§ 1 Postanowienia ogólne.
Niniejszy Regulamin, wydany na podstawie przepisu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344z późn. zm.), określa w szczególności warunki sprzedaży produktów poligraficznych i reklamowych, o parametrach szczegółowo sprecyzowanych przez Klienta w trakcie procesu zakupu za pośrednictwem serwisu internetowego www.lodzkadrukarnia.pl, zasady zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz tryb postępowania reklamacyjnego.Regulamin jest dostępny na Platformie Łódzka Drukarnia, co umożliwia zapoznanie się z jego treścią przed zawarciem umowy.

Kontakt z Platformą można nawiązać za pośrednictwem poczty elektronicznej: bok@lodzkadrukarnia.pl, telefonicznie pod numerem: 507 000 483, bądź listownie, kierując przesyłkę na adres: Łódzka Drukarnia, Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego 67/90, 90-329 Łódź.

§ 2 Definicje.
Ilekroć w niniejszym Regulaminie zostaną użyte poniższe sformułowania, należy przez nie rozumieć:
• Łódzka Drukarnia, Firma lub Sprzedawca – Łódzka Drukarnia z siedzibą w miejscowości Łódź, 90-329 Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego 67/90, wpisana do rejestru przedsiębiorców CEIDG, NIP 7282831772.
• Regulamin – Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Łódzka Drukarnia w ramach Platformy.
• Platforma – serwis internetowy działający pod adresem https://www.lodzkadrukarnia.pl, który jest prowadzony i administrowany przez Łódzka Drukarnia i w ramach którego to serwisu Klient może składać Zamówienia.
• Dni robocze – każdy dzień poza sobotami, niedzielami lub dniami ustawowo wolnymi od pracy zgodnie z katalogiem dni wolnych od pracy określonym w ustawie z dnia 18 stycznia 1951r. o dniach wolnych od pracy.
• Czas realizacji zamówienia – czas, w którym Sprzedawca przygotowuje Zamówienie i przekazujeje przewoźnikowi, realizującemu wybraną przez Klienta formę dostawy oznaczony w Dniach roboczych. Czas realizacji liczony jest od Dnia roboczego następnego po dniu przyjęcia Zamówienia.. W przypadku Zamówień realizowanych i wysyłanych tego samego dnia, termin, o którym mowa w zdaniu poprzednim jest również dniem wysyłki.
• Czas dostawy – czas pomiędzy wydaniem przewoźnikowi przesyłki, a doręczeniem jej Klientowi.
• Klient – przedsiębiorca, w rozumieniu przepisu art. 4 ustawy z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców (Dz.U. 2019 poz. 1292, z późn. zm.), prowadzący działalność gospodarczą z zakresu poligrafii, marketingu, promocji, reklamy lub fotografii, korzystający z usług świadczonych za pośrednictwem Platformy..
• Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, z późn. zm.).
• Produkt – umowa sprzedaży Produktu lub umowa świadczenia usług poligraficznych zawarta między Klientem a Łódzka Drukarnia za pośrednictwem Platformy.
• Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, składane za pomocą Platformy, stanowiące ofertę zawarcia umowy wykonania usługi lub Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
• Makieta – wzorcowy dokument graficzny o parametrach właściwych dla danego Produktu. Zawiera sposób rozmieszczenia tekstów, łamów, marginesów, spadów, ilości stron.
• Projekt graficzny – cyfrowa grafika dostarczona przez Klienta pod konkretny Produkt, według wytycznych zawartych w Makiecie oraz indywidualnych ustaleniach.

§ 3 Zasady korzystania z Platformy.

Klient nie może:
• dostarczać i przekazywać za pośrednictwem Platformy treści niezgodnych z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
• korzystać z Platformy w sposób zakłócający jej funkcjonowanie,
• korzystać z Platformy w sposób uciążliwy dla innych Klientów oraz dla Łódzka Drukarnia.
Klient zobowiązany jest do:
• korzystania z wszelkich treści zamieszczonych na Platformie jedynie na własny użytek,
• korzystania z Platformy w sposób zgodny z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

§ 4 Przyjmowanie i realizacja zamówień.

Informacje o usługach i produktach stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu przepisu art. 71 Kodeksu cywilnego. Klient, składając Zamówienie za pośrednictwem Platformy, składa Łódzka Drukarnia ofertę zawarcia umowy, której przedmiot stanowi świadczenie usług lub sprzedaż materiałów poligraficzno-reklamowych, o konfiguracji sprecyzowanej przez Klienta podczas procesu wyceny.

Każda płatność zrealizowana przez Klienta – za wyjątkiem płatności realizowanej przy odbiorze Zamówienia – stanowi do momentu wysłania potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji zaliczkę na poczet realizacji Zamówienia.

Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji jest wysyłane na adres poczty elektronicznej, podany przez Klienta. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji stanowi oświadczenie o przyjęciu oferty.

W celu złożenia wyceny, Klient zobowiązany jest dokonać:
• wyboru zamawianych produktów lub usług
• parametryzacji produktu,
• wyboru nakładu produktu,
• załadowania pliku graficznego wykonanego według makiety (tą fazę Klient może pominąć i załadować plik po zapoznaniu się z ofertą), jeżeli jest niezbędny do realizacji zamówienia,
• akceptacji pliku graficznego na Platformie (akceptacji może dokonać również osoba wskazana przez Klienta),
• wyboru sposobu dostawy spośród dostępnych możliwości, wraz ze wskazaniem adresu dostawy (adres dostawy może być inny niż adres Klienta),
• wyboru formy płatności spośród dostępnych możliwości
• Platforma zachowuje dokładną datę oraz godzinę złożenia wyceny, jak również zmiany poszczególnych statusów Zamówień.
• Pliki do druku powinny być przygotowane według wybranej specyfikacji produktu oraz z uwzględnieniem wytycznych zawartych w instrukcji.

Łódzka Drukarnia nie dokonuje modyfikacji projektów graficznych, jak też nie wprowadza do nich jakichkolwiek zmian. Łódzka Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone na projektach graficznych. Łódzka Drukarnia zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia, jeżeli projekt graficzny zawiera treści niezgodne z prawem. Istnieje możliwość akceptacji plików graficznych przez Klienta i przekazanie Zamówienia do realizacji, mimo zgłoszonych zastrzeżeń technicznych do tychże plików przez Łódzka Drukarnia. W takim wypadku, reklamacja produktu nie jest objęta zakresem zgłoszonych przez Łódzka Drukarnia zastrzeżeń. Łódzka Drukarnia nie przechowuje plików Klientów. Udostępnione pliki do druku po upływie 14 dni są usuwane z serwerów Łódzka Drukarnia.

W przypadku zamówienia przez Klienta Produktu spoza standardowej oferty Platformy, modyfikowanego zgodnie z indywidualnym życzeniem Klienta, wszystkie szczegóły realizacji takiego Zamówienia muszą zostać uzgodnione z Łódzka Drukarnia przed przyjęciem Zamówienia do realizacji w formie pisemnej lub mailowej.

Łódzka Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za błędy popełnione przez Klienta w trakcie procesu składania Wyceny. Błędy w druku, wynikające z uchybień popełnionych przez Klienta w trakcie procesu składania Wyceny nie stanowią podstawy do zgłoszenia przez Klienta reklamacji Produktu, bądź kierowania w stosunku do Łódzka Drukarnia jakichkolwiek roszczeń.

Łódzka Drukarnia przystępuje do realizacji Zamówienia, gdy:
• Otrzyma i zaakceptuje pliki graficzne niezbędne do realizacji Zamówienia oraz zaksięgowana zostanie płatność na rachunku bankowym Łódzka Drukarnia,
• Otrzyma i zaakceptuje pliki graficzne niezbędne do realizacji Zamówienia, a Klient wybierze opcję zapłaty: „faktura pro-forma” oraz zaksięgowana zostanie płatność na rachunku bankowym Łódzka Drukarnia.

W przypadku braku możliwości realizacji przez Łódzka Drukarnia Zamówienia w całości lub w części, Łódzka Drukarnia jest uprawniony do odstąpienia od umowy w całości lub w tej części, co do której Zamówienie nie może zostać zrealizowane. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy kierowane jest na adres poczty elektronicznej Klienta, w terminie 7 dni od otrzymania przez Łódzka Drukarnia informacji o braku możliwości realizacji części Zamówienia. Jeżeli do powyższego Zamówienia została wcześniej wystawiona Faktura to zgodnie z informacjami zawartymi w oświadczeniu będzie Klientowi wystawiona Faktura Korygująca (in minus) powodującej obniżenie podstawy opodatkowania. W przypadku zapłaty przez Klienta za Zamówienie, o którym mowa powyżej, Łódzka Drukarnia zwraca całość lub proporcjonalną część wpłaconych środków pieniężnych, w zakresie w jakim Zamówienie nie może zostać zrealizowane w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Klienta o braku możliwości realizacji. Za datę zwrotu środków uważa się złożenie przez Łódzka Drukarnia dyspozycji przelewu.

• Zamówienia wycenione, które nie zostały opłacone i co do których nie dokonano akceptacji plików, mogą zostać anulowane po upływie 7 dni od ich utworzenia, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.
• Zamówienia wycenione, które zostały opłacone, lecz co do których nie dokonano akceptacji plików, mogą zostać anulowane po upływie 20 dni od dnia zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Łódzka Drukarnia, po wcześniejszym skontaktowaniu się z Klientem. W takim przypadku zwrot zaksięgowanych środków nastąpi w terminie 14 dni od dnia anulowania Zamówienia.

§ 5 Rezygnacja z zamówienia.
W przypadku zamówień opłaconych możliwe jest ich anulowanie przez Łódzka Drukarnia przed akceptacją plików do druku, wyłącznie poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Anulowanie zamówienia do którego została wystawiona Faktura, będzie skutkowało wystawieniem Faktury Korygującej (in minus) powodującej obniżenie podstawy opodatkowania.

Zwrot środków pieniężnych za Zamówienie opłacone przez Klienta, co do którego Klient złożył następnie oświadczenie o rezygnacji, następuje w ciągu 14 dni od dnia złożenia przez Klienta oświadczenia o rezygnacji z Zamówienia. Za datę zwrotu środków uważa się złożenie przez Łódzka Drukarnia dyspozycji przelewu.

§ 6 Płatności i ceny.
Wszystkie ceny towarów i usług dodatkowych zamieszczone na stronie internetowej Platformy:
• podawane są w złotych polskich,
• zawierają koszt obsługi Zamówienia, w tym standardowego przygotowania do wysyłki
• zawierają cenę usługi, wraz z ceną materiałów.
• Cena Produktu jest ceną EXW w rozumieniu INCOTERMS 2010.
• Podane ceny nie zawierają kosztów dodatkowych z tytułu niestandardowego pakowania lub wysyłki.
Płatności za Zamówienie w ramach Platformy można dokonać w następujący, wybrany przez Klienta sposób:
• przelewem internetowym, za pomocą zintegrowanych systemów płatniczych PayU, Przelewy24, PayPal
• kartą płatniczą,
• przelewem na podstawie faktury pro-forma,
• za pobraniem, w przypadku gdy wartość zamówienia nie przekracza 2.000 zł brutto,
• poprzez wybranie opcji: „płatność odroczona” w zależności od tego czy płatność odroczona została Klientowi przyznana.
Łódzka Drukarnia zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów, znajdujących się w ofercie, usunięcia Produktów z oferty, wprowadzenia nowych Produktów do oferty, przeprowadzania lub odwołania w ramach Platformy akcji promocyjnych, wyprzedaży i wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulaminami. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny Produktów dla Zamówień złożonych przed datą wejścia w życie wskazanej powyżej zmiany, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.

Promocje nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.
Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w Zamówieniu sposób. Naliczany koszt dostawy podawany jest osobno i zależy od wagi i kubatury produktu.
Każda zawarta umowa ze sklepem dokumentowana jest Fakturą. Składając Zamówienie za pośrednictwem formularze, Klient wyraża zgodę na otrzymywanie Faktur pro forma, Faktur oraz Faktur Korygujących na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2021.685 t.j). Klient ma również możliwość pobrania e-faktury, logując się na swoje Konto na Platformie. Łódzka Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji Zamówień wynikające z nieterminowego przesłania danych przez zintegrowane systemy płatnicze.

Jeżeli Sprzedawca zidentyfikuje oczywiste omyłki lub inne nieprawidłowości formalne wynikające z błędnego funkcjonowania Platformy, dotyczące wystawionych Faktur, niezwłocznie poinformuje o tym klienta i wystawi odpowiednie Faktury Korygujące powodujące obniżenie lub zwiększenie podstawy opodatkowania podatkiem
.
Przysługujący Klientowi zwrot środków pieniężnych może nastąpić poprzez:
– pomniejszenie należności za pierwotną Fakturę pozostając do zapłaty,
– zwrot środków na wskazany przez klienta rachunek bankowy,
– zintegrowane systemy płatnicze Pay, Przelewy24 PayPal,
– potrącenie zaległych należności,
– potrącenie z wzajemnymi wierzytelnościami Sprzedawcy wobec Klienta,

§ 7 Czas realizacji zamówienia. Dostawa.
Przy Zamówieniu podawany jest przewidywany czas realizacji. W przypadku gdy Zamówienie dotyczy Produktów o różnym czasie realizacji, wysyłka Zamówienia jest realizowana po jego całkowitym skompletowaniu. Termin realizacji Zamówienia określany jest wówczas na podstawie Produktu o najdłuższym czasie realizacji.
Przewidywany czas realizacji Zamówienia może ulec wydłużeniu z przyczyn, za które Łódzka Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności, np. nadzwyczajnych warunków atmosferycznych. Łódzka Drukarnia nie ponosi wówczas odpowiedzialności za szkodę powstałą w wyniku opóźnienia.

Łódzka Drukarnia dopuszcza możliwość wydłużenia czasu realizacji Zamówienia o 2 Dni robocze, z powodu wystąpienia nieoczekiwanej zwyżki produkcyjnej. Łódzka Drukarnia nie ponosi wówczas odpowiedzialności za szkodę powstałą w wyniku opóźnienia z powyższych przyczyn. Opóźnienie z tego tytułu nie uprawnia również Klienta do odstąpienia od umowy.
Łódzka Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną nie ze swej winy, a powstałą w szczególności w wyniku opóźnienia, spowodowanego przez Łódzka Drukarnia albo przez podmioty, za których pomocą Łódzka Drukarnia realizuje Zamówienie i którym realizację Zamówienia powierza, np. spowodowaną przerwą w dostawie energii elektrycznej, usług telekomunikacyjnych, czy awarią maszyn drukarskich.

W przypadkach, o których mowa w § 7 ust. 2-4 Regulaminu, Łódzka Drukarnia poinformuje Klienta o powstałym opóźnieniu niezwłocznie po zaistnieniu przyczyny powodującej opóźnienie, kierując powiadomienia na adres poczty elektronicznej Klienta, podany przez niego w formularzu rejestracyjnym.
Czas dostawy Zamówień wynosi:
• w przypadku przesyłek w postaci paczek: 1 dzień roboczy,
• w przypadku przesyłek paletowych: do 2 Dni roboczych.
Czas dostawy Zamówień, o którym mowa w § 7 ust. 6 Regulaminu, jest określany na podstawie danych udostępnionych przez przewoźników. Łódzka Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za szkodę powstałą w wyniku opóźnienia w czasie dostawy, spowodowaną przez przewoźnika lub inny podmiot.
Zamówienie może być dostarczone lub odebrane, według wyboru Klienta:
za pośrednictwem podmiotu świadczącego usługi kurierskie na rzecz Łódzka Drukarnia,
w siedzibie Łódzka Drukarnia (tylko w przypadku przedpłaty dokonanej przez Klienta w dowolnej formie: przelewem internetowym, kartą płatniczą lub przelewem tradycyjnym).
Ze względu na rodzaj Zamówienia lub w szczególnych okolicznościach, Łódzka Drukarnia zastrzega sobie prawo wyłączenia niektórych form dostawy.
Zamówienie jest dostarczane na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. W przypadku niezastania Klienta pod wskazanym adresem i konieczności ponownej próby dostarczenia przesyłki, Klient może zostać obciążony kosztami ponownego doręczenia Produktu.
Jeżeli Klient stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, zobowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, w tym sporządzić stosowny protokół w obecności przedstawiciela przewoźnika.
Łódzka Drukarnia nie odpowiada za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki, powstałe od przyjęcia jej do przewozu, aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Zamówienia przechodzi na Klienta z chwilą wydania Zamówienia Klientowi. Za wydanie Zamówienia Klientowi uważa się także jego powierzenie przewoźnikowi.
W przypadku bezpodstawnej odmowy przyjęcia przesyłki z Produktem przez Klienta, przesyłka jest zwracana do Łódzka Drukarnia na koszt Klienta. W takim przypadku Klient – pomimo nieodebrania Produktu – jest zobowiązany do zapłaty za Produkt, którego odbioru bezpodstawnie odmówił.

§ 8 Reklamacje.
Warunkiem przyjęcia reklamacji jest wypełnienie formularza reklamacyjnego: „Reklamacja”, dostępnego w panelu: „Moje zamówienia” przy każdym ze zrealizowanych Produktów. (w przypadku produktów wielkoformatowych wyłącznie poprzez zgłoszenia mailowe na adres bok@lodzkadrukarnia.pl)

Dział Kontroli Jakości Łódzka Drukarnia archiwizuje próbki wykonywanych produktów przez 14 dni i na ich podstawie ocenia zasadność wnoszonych Reklamacji. Łódzka Drukarnia może zażądać od Klienta zwrotu całości lub części Produktu w celu dokładnej weryfikacji zasadności reklamacji. W tym przypadku czas rozpatrzenia reklamacji naliczany jest od daty otrzymania reklamowanego Produktu. Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie – koszt przesłania zwrotu ponosi Łódzka Drukarnia.

Termin zgłoszenia reklamacji wynosi 14 dni od daty zmiany statusu Zamówienia na zrealizowane. Po upływie tego terminu reklamacje nie będą rozpatrywane.
Łódzka Drukarnia rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni roboczych od dnia jej złożenia przez Klienta lub w terminie 14 dni roboczych od daty otrzymania reklamowanego Produktu.
Reklamacje przyjmowane są w Dni robocze do godziny 12.00. Te, które wpłyną w danym dniu po tej godzinie, będą uznawane za złożone w kolejnym Dniu roboczym.
W przypadku, gdy reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną, Klient w pierwszej kolejności może domagać się wymiany wadliwego Zamówienia na wolne od wad albo usunięcia wady. Dopiero wtedy, gdy wymiana wadliwego Zamówienia na wolne od wad albo usunięcie wady okaże się niemożliwe albo będzie wiązało się z nadmiernymi kosztami dla Łódzka Drukarnia, Klient będzie mógł domagać się obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.
Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Zamówienia z wadą pozostaje do wartości Zamówienia bez wady.
Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy obniżenia ceny w określonej części lub w całości zamówienia do którego została wcześniej wystawiona Faktura, Klient otrzyma Fakturę Korygującą (in minus) powodującą obniżenie podstawy opodatkowania podatkiem.
W przypadku, gdy reklamacja zostanie uznana za nieuzasadnioną, kosztami powstałymi z tytułu dostarczenia reklamowanego Zamówienia na adres Łódzka Drukarnia i jego ponownej wysyłki do Klienta zostanie obciążony Klient.

Reklamacje dotyczące jakości przesyłek kurierskich zostaną rozpatrzone na podstawie protokołu szkody sporządzonego wspólnie z kurierem przy odbiorze przesyłki. Brak protokołu szkody może stanowić podstawę do odmowy uwzględnienia reklamacji.
W przypadku reklamacji na ubytki lub uszkodzenia Produktu w transporcie, czas rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu, ze względu to, że są one rozpatrywane bezpośrednio przez podmioty świadczące usługi kurierskie na rzecz Łódzka Drukarnia.

Maksymalna odpowiedzialność Łódzka Drukarnia związana z reklamowanym Zamówieniem nie może przekroczyć 100% jego wartości i jest ograniczona do tej wysokości.
Z uwagi na specyfikację maszyn produkcyjnych oraz procesu druku dopuszczalne są następujące odchylenia w zakresie realizacji Zamówienia:
• przy krojeniu arkusza na pojedyncze użytki: tolerancja do 2 mm, format cięcia dla produktów ciętych, falcowanych i szytych, klejonych tolerancja <=1,5mm,
• przy falcowaniu i bigowaniu (odchylenie złamu od nominalnej linii jego usytuowania): tolerancja do 1 mm,
• przy perforacji (odchylenie wykonanej perforacji od nominalnego miejsca jej usytuowania): do 1 mm,
• przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowywanych: tolerancja do 0,2 mm,
różnice ilościowe i jakościowe Zamówienia: nieprzekraczające + / – 5% Zamówienia,
przy lakierowaniu UV wybiórczym – pasowanie rysunku i warstwy lakieru: tolerancja do 1 mm.
• przy przesunięciach pionowo i poziomo zszywek-tolerancja pionowa <=10mm, pozioma <=1mm,
• kreska (np. zarysowanie z płyty, rysy na lakierze miejscowym UV) tolerancja długości <=5mm, grubości <=0,1mm
• plamy (np. drobne kropki, bąble powietrza na pofoliowanej okładce, plamy zalania lakierem) tolerancja powierzchnia <=1mm2.
Niewymienione w powyższych punktach wady są weryfikowane na podstawie normy ISO 12647-2:2004.
Łódzka Drukarnia dokłada wszelkich starań, by w jak największym stopniu wiernie odwzorować kolory zawarte w projektach graficznych dostarczonych przez Klienta. Ze względu na fakt, iż w procesie druku wykorzystywanych jest wiele maszyn drukujących, pomiędzy którymi istnieją różnice w odwzorowaniu poszczególnych kolorów, przy druku tego samego projektu graficznego na różnych maszynach mogą wystąpić nieznaczne różnice kolorystyczne. Taka sytuacja może zaistnieć przy wznawianiu projektu graficznego do druku. Różnice te nie mogą być podstawą do reklamacji Produktów dostarczonych przez Łódzka Drukarnia.

Ze względu na różnice technologiczne, wynikające ze sposobu wyświetlania kolorów przez większość monitorów a technologią druku (w której wykorzystywana jest przestrzeń barwna CMYK) porównywanie kolorystyki wydruku z kolorystyką prezentowaną na monitorze jest niepoprawne technologicznie. Brak zgodności kolorów wydruku z obrazem ekranowym nie może być więc powodem do zgłoszenia reklamacji.
Dla zleceń zwierających krytyczne elementy pod względem odwzorowania kolorystycznego, zalecany jest druk pod proof, który jest realizowany tylko i wyłącznie poprzez zlecenie pozasystemowe i podlega indywidualnej wycenie.
Za nieprawidłowo wykonany złam uznaje się taki, który powoduje zagniecenia papieru, jego zmarszczenia itp., uniemożliwiające poprawne odczytanie treści lub ilustracji. Przy gramaturach powyżej 150 g, dostrzega się zjawisko pękania papieru w miejscu łamania, szczególnie widoczne w miejscach silnie pokrytych farbą drukarską. W celu ograniczenia tego niepożądanego zjawiska, Drukarnia stosuje bigowanie przed procesem falcowania. Drukarnia dopuszcza możliwość rezygnacji z bigowania dla gramatury 170 g, jeśli wyżej wymienione zjawisko nie występuje. W zależności od surowca i grafiki, bigowanie nie zapewnia jednak pełnego zabezpieczenia przed efektem pękania. Spowodowane to jest graniczną wytrzymałością surowca i wada taka nie jest traktowana jako błąd Drukarni.
Za nieprawidłową warstwę lakierową lakieru offsetowego, dyspersyjnego lub UV uznaje się warstwę, która posiada na powierzchni przeznaczonej do lakierowania miejsca niepolakierowane, łuszczące się, itp.

§ 9 Rękojmia i odpowiedzialność.
Sprzedawca i Klient oświadczają, że na podstawie przepisu art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona. Akceptacja przez Klienta niniejszego Regulaminu jest równoznaczna ze złożeniem przez Klienta oświadczenia o wyrażeniu zgody na wyłączenie rękojmi przez Sprzedawcę.
Łódzka Drukarnia ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Zamówienia do rzeczywiście poniesionych strat, w wysokości nie wyższej jednak niż wartość wynagrodzenia należnego Łódzka Drukarnia na podstawie Zamówienia. Łódzka Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści.
Klient przesyłając Projekt graficzny oświadcza, że przysługują mu do niego autorskie prawa majątkowe lub inny tytuł prawny umożliwiający realizację Zamówienia.
Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za roszczenia osób trzecich związanych z naruszeniem autorskich praw majątkowych lub osobistych do utworów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych lub praw wynikających z chronionego know-how, patentów, praw ochronnych do wzoru użytkowego, wzoru przemysłowego, topografii układów scalonych, znaku towarowego, w związku z realizacją Zamówienia i zobowiązuje się do naprawienia szkody, w szczególności zaspokojenia wszelkich roszczeń z tym związanych, w ten sposób, że w terminie uzgodnionym z Łódzka Drukarnia pokryje odszkodowania, które w związku z powyższymi roszczeniami osób trzecich zostały zasądzone od Łódzka Drukarnia prawomocnym wyrokiem.
§ 10 Dane osobowe.
Administratorem danych osobowych jest Łódzka Drukarnia Sp. z o.o. z siedzibą w miejscowości Grzępy 50, 64-700 Czarnków. Szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych znajdą Państwo w zakładce Polityka prywatności Platformy.
§ 11 Zgłoszenie błędów w funkcjonowaniu Platformy.
Wszelkie błędy w funkcjonowaniu Platformy Klient może zgłaszać dzwoniąc na infolinię Platformy, za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej Platformy lub korzystając z formularza kontaktowego umieszczanego na Platformie w sekcji: „Kontakt”.
Na zapytania dotyczące funkcjonowania Platformy odpowiedzi udzielane są w ciągu do 14 Dni roboczych.
§ 12 Postanowienia końcowe.
Niniejszy Regulamin może być zmieniany z ważnych przyczyn, w szczególności takich jak zmiana zakresu działalności gospodarczej lub oferty handlowej, konieczność dostosowania postanowień Regulaminu do przepisów obowiązującego prawa, konieczność zapewnienia prawidłowości funkcjonowania serwisu, konieczność zapewnienia bezpieczeństwa osobom korzystającym z Platformy, konieczność wprowadzania nowych bądź zmiana istniejących zasad działania Platformy.
W przypadku konieczności zmiany Regulaminu Łódzka Drukarnia poinformuje Klientów o rodzaju i charakterze zmian, przesyłając im drogą elektroniczną, na adresy e-mail przypisane do Konta oraz po zalogowaniu na Konto zmienioną wersję Regulaminu, nie później niż na 14 dni przed wprowadzeniem planowanych zmian.
W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym (np. prowadzenia konta Klienta) zmieniony Regulamin wiąże Klienta, jeżeli Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach, w sposób określony w § 13 ust. 2 i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowa ciągła (np. umowa sprzedaży Produktu lub umowa o świadczenie usług poligraficznych) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już przyjęte do realizacji Zamówienia.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie i Politykach stosuje się przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.